fbpx
Bransch- och arbetsgivarorganisation för livsmedelsföretagen i Sverige Till Medlemsservice arrow_forward
MATDAGEN 2019 | MAT OCH HÄLSA

"Livsmedlaren" framröstad som bästa kampanj för Livsmedelsverkets kostråd

På Matdagen den 9 maj röstade publiken fram ”Livsmedlaren” som den bästa kommunikationskampanjen för Livsmedelsverkets kostråd. I finalen stod fyra elevlag från reklamskolorna Berghs och Hyper Island mot varandra. Det vinnande laget tog förutom äran hem en prischeck på 30 000 kr.

Den 9 maj på Livsmedelsföretagens årliga branschträff Matdagen röstade publiken fram ”Livsmedlaren” som den bästa kommunikationskampanjen för Livsmedelsverkets kostråd. I finalen stod fyra elevlag från reklamskolorna Berghs och Hyper Island mot varandra. Det vinnande laget tog förutom äran hem en prischeck på 30 000 kr.

I februari utlyste Livsmedelsföretagen en tävling som gick ut på att ”ta fram en kampanj för att göra Livsmedelsverkets kostråd så tilltalande och genomslagskraftiga som möjligt”. Tolv lag från kommunikationsskolorna Berghs School of Communication och Hyper Island anmälde sig och efter en första kvalificeringsrunda återstod fyra lag som fick visa upp sina kampanjer på Livsmedelsföretagens årliga branschträff Matdagen den 9 maj. Den vinnande kampanjen blev ”Livsmedlaren” som tagits fram av Emma Björnwall, Christoffer Lind och Emil Nordlinder från Berghs.

Här kan du se det vinnande bidraget!

– Vi bombarderas dagligen av olika budskap om kost och hälsa, och det finns lika många åsikter och teorier om vad man ska äta och dricka som det finns människor. Det kan vara svårt att veta vad som är rätt och vad vetenskapen säger. Det problemet löser ”Livsmedlaren” genom att på ett smart och modernt sätt tillgängliggöra Livsmedelsverkets expertkunskaper inom mat och nutrition, så att man kan lägga mer tid på att laga, äta och njuta av maten och mindre på att bråka om den. Länge leve ”Livsmedlaren”, och stort grattis till Emma, Emil och Christoffer, säger Jimmy Sandell, kommunikationschef på Livsmedelsföretagen.

Daniel Emilson, Livsmedelsföretagen, Emma Björnwall, Berghs, Emil Nordlinder, Berghs, Jimmy Sandell, Livsmedelsföretagen

Finalbidragen som tävlade på Matdagen

”Det 13:e kostrådet” – Emma Svartholm, Emil Vasseur och Henrik Lindsten

”Livsmedlaren” – Emma Björnwall, Christoffer Lind, Emil Nordlinder

”Fakta Fightern” – Aron Berggren, Eliot Lydeen, Aya Zahra

”Kostrådspizza” – Teodor Fjäll, Viktor Einarsson

Jimmy Sandell Kommunikationschef 08-762 65 02073-355 06 07

Jimmy är kommunikationschef på Livsmedelsföretagen och ingår i organisationens ledningsgrupp. Han leder kommunikationsavdelningens arbete och har det övergripande ansvaret för Livsmedelsföretagens interna och externa kommunikation och event. Han är också Livsmedelsföretagens representant i Livsmedelsstiftelsens styrelse. Jimmy är dessutom kommunikationsansvarig för Industrirådet som är det partsgemensamma samarbetet mellan arbetsgivare och fack inom industrin. Jimmy kommer närmast från rollen som byråchef och vice VD på United Minds. Han var även partner i Primegruppen som består av kommunikationsbyrån Prime och strategiföretaget United Minds. Prime & United Minds utsågs till en av världens mest kreativa byråer under hans tid på företaget. Jimmy har en examen från civilingenjörsprogrammet System i teknik och samhälle samt en fil kand i företagsekonomi.

infoVi använder cookies för att samla in statistik kring hur webbplatsen används och för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta godkänner du det. Mer om cookies.

Livsmedelsföretagens nyhetsbrev

Vi bevakar svenska livsmedelsbranschen

mail
Prenumerera!

Vårt nyhetsbrev kommer ut 3-4 gånger i månaden och riktar sig till alla med ett intresse för livsmedelsföretagande och den svenska livsmedelsbranschen.

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy