Feeder: Så kan Livslyftet lyfta arbetsmiljön och stärka konkurrenskraften på ditt företag
I det senaste avsnittet av Feeder berättar Livsmedelsföretagens arbetsmiljöexpert Pernilla Lindskog om den spännande satsningen Livslyftet, som kommer att starta 2018 och som det nu går att anmäla sig till. I avsnittet hör du även Staffan Gryting och Björn Erkersson från FM Mattsson berätta om hur det var att delta i tillverkningsindustrins motsvarande satsning Produktionslyftet.
![](https://www.livsmedelsforetagen.se/app/uploads/2017/12/livslyftet-long-633x312.jpg)
Här kan du lyssna på Feeders specialavsnitt om Livslyftet!
Livslyftet är en gemensam satsning från Livsmedelsföretagen, Prevent, Unionen och Livsmedelsarbetareförbundet. Syftet med Livslyftet är att utveckla arbetsmiljö och konkurrenskraft i livsmedelsindustrin och skapa en företagskultur där alla verkar för ständig förbättring för såväl medarbetare som företag. Livslyftet är inspirerat av det framgångsrika nationella utvecklingsprogrammet Produktionslyftet inom tillverkningsindustrin.
Uppdatering:
Livslyftet tar en paus för att utvärdera om satsningen är tillräckligt anpassad till livsmedelsbranschens förutsättningar. Efter det kommer Livslyftet återigen att erbjudas företag i branschen. Livsmedelsföretagen arbetar aktivt mot en nollvision för arbetsplatsolyckor i branschen med störst fokus på de mest utsatta delbranscherna slakt, styck, chark och matfågel.