Webbinarium: Hur använder man ”fullkorn” i märkning och marknadsföring?

Den 6 maj anordnar FullkornsFrämjandet ett webbinarium om vilka möjligheter och regler det finns att förhålla sig till när man använder ”fullkorn” i märkning och annan marknadsföring.
Att intaget av fullkorn behöver öka råder det ingen tvekan om. Ett sätt att göra det enkelt för konsumenter att hitta produkter med fullkorn i är att lyfta ordet ”fullkorn”.
Den 6 maj anordnar FullkornsFrämjandet ett webbinarium om vilka möjligheter och regler och riktlinjer det finns att förhålla sig till när man använder ”fullkorn” i märkning och annan marknadsföring.
Seminariet riktar sig främst till dig som jobbar i företag som producerar och säljer livsmedel, oavsett liten eller stor verksamhet.
Föreläsare
- Ulrika Ehrhardt, expert Livsmedel och lagstiftning, Livsmedelsföretagen
- Elisabet Rytter, nutritions- och forskningsansvarig, Livsmedelsföretagen
- Maria Sitell, dietist och kommunikationschef, Brödinstitutet/Sveriges bagare & konditorer
Tid, plats och anmälan
Tid: Tisdag 6 maj kl 13-14
Plats: Digitalt (Teams)
Anmäl dig här: Hur använder man ”fullkorn” i märkning och marknadsföring?
Livsmedelsföretagen är stolt partner till FullkornsFrämjandet.
För mer information
