Webbinarium: Hur använder man ”fullkorn” i märkning och marknadsföring?

Den 6 maj anordnar FullkornsFrämjandet ett webbinarium om vilka möjligheter och regler det finns att förhålla sig till när man använder ”fullkorn” i märkning och annan marknadsföring.

Att intaget av fullkorn behöver öka råder det ingen tvekan om. Ett sätt att göra det enkelt för konsumenter att hitta produkter med fullkorn i är att lyfta ordet ”fullkorn”.

Den 6 maj anordnar FullkornsFrämjandet ett webbinarium om vilka möjligheter och regler och riktlinjer det finns att förhålla sig till när man använder ”fullkorn” i märkning och annan marknadsföring.

Seminariet riktar sig främst till dig som jobbar i företag som producerar och säljer livsmedel, oavsett liten eller stor verksamhet.

Föreläsare

  • Ulrika Ehrhardt, expert Livsmedel och lagstiftning, Livsmedelsföretagen
  • Elisabet Rytter, nutritions- och forskningsansvarig, Livsmedelsföretagen
  • Maria Sitell, dietist och kommunikationschef, Brödinstitutet/Sveriges bagare & konditorer

Tid, plats och anmälan

Tid: Tisdag 6 maj kl 13-14

Plats: Digitalt (Teams)

Anmäl dig här: Hur använder man ”fullkorn” i märkning och marknadsföring?

Livsmedelsföretagen är stolt partner till FullkornsFrämjandet.

För mer information

Elisabet Rytter

Forsknings- och nutritionsansvarig