fbpx
Bransch- och arbetsgivarorganisation för livsmedelsföretagen i Sverige Till Avtal 2020 arrow_forward Till Medlemsservice arrow_forward
EKONOMI OCH KONJUNKTUR

Hur gick det för svensk livsmedelsindustri 2020 och vilka trender kommer forma 2021?

Vad gör du den 9 mars kl 10-11? Då deltar du självklart i Livsmedelsföretagens digitala frukostseminarium där vi tillsammans med samhällsanalytikerna på United Minds både summerar 2020 och blickar in i framtiden för den svenska livsmedelsindustrin.

  • Hur gick det för branschen ekonomiskt 2020?
  • Vilka är de viktigaste konsumenttrenderna som påverkar företagen?
  • Vad kommer företagen satsa på 2021 och framåt?
  • Hur kommer branschen att se ut efter pandemin?

Svaren på dessa frågor och mer får du på vårt digitala frukostmöte den 9 mars. Med ett rykande färskt Konjunkturbrev från Livsmedelsföretagens chefekonom Carl Eckerdal som underlag inleder vi med att blicka bakåt på ett av de mest turbulenta åren i mannaminne. Därefter tittar vi tillsammans med en av branschens mest erfarna analytiker, Ingela Stenson på United Minds, djupt in i spåkulan för att se vilka trender, hot och möjligheter som väntar branschen framåt.

Det kommer vara möjligt att under seminariets gång skicka in frågor som vi i möjligaste mån försöker besvara efter de inledande presentationerna.

Varmt välkommen!

Datum: 9/3

Tid: 10.00-11.00

Plats: Livesändning via Teams (länk skickas ut till anmälda deltagare)

Anmälan: Skicka in din anmälan senast 8/3 kl 12.00 till: daniel.emilson@li.se

infoVi använder cookies för att samla in statistik kring hur webbplatsen används och för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta godkänner du det. Mer om cookies.

Livsmedelsföretagens nyhetsbrev

Vi bevakar svenska livsmedelsbranschen

mail
Prenumerera!

Vårt nyhetsbrev kommer ut 3-4 gånger i månaden och riktar sig till alla med ett intresse för livsmedelsföretagande och den svenska livsmedelsbranschen.

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy