Arbetsmiljöutbildning för chefer
Välkommen till en arbetsmiljöutbildning som riktar sig till chefer och arbetsledare på alla nivåer inom företaget. Behöver du fräscha upp tidigare arbetsmiljökunskaper eller saknar du helt en sådan utbildning – då är detta kursen för dig!
Genom att systematiskt förebygga ohälsa och olycksfall i arbetet uppfyller verksamheten inte bara lagkraven – det minskar även sjukfrånvaro, ger nöjdare medarbetare och produktionen rullar på. En sund och säker arbetsmiljö byggs på en grund med goda kunskaper i arbetsmiljölagstiftningen – för att sedan kunna omsätta dessa kunskaper i praktiken. Men vad är det som gäller? Hur kan jag göra?
Datum
9 april 2024 - 09:00-16:00
Var
Elite Hotel Esplanade, Malmö
Syfte
Att få kunskap om, samt en fördjupad inblick i, det ansvar för arbetsmiljön som chefer, arbetsledare med flera har i sin verksamhet.
Mål
Att ha grundläggande kunskap inom arbetsmiljölagstiftningen samt känna till hjälpmedel och redskap för att omsätta kunskaperna i praktiken; att kunna koppla ihop lagstiftningen med det som görs i praktiken; att få förutsättningar för att vara en ännu bättre chef.
Ur innehållet
Arbetsmiljöansvaret – arbetsmiljölagen (AML), arbetsgivarens ansvar, arbetstagarens ansvar, samverkan, arbetsmiljöbrott och påföljder.
Föreskrifterna och praktiken – systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) samt organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA).
Kostnad: 3 500 kr exkl. moms
Kursen är enbart tillgänglig för medlemmar i Livsmedelsföretagen
Magnus Hultman
Magnus är VD-assistent och medlemsansvarig på Livsmedelsföretagen. Han har det övergripande ansvaret för att hantera VD:s administrativa uppgifter och ansvarar dessutom för vår medlemsservice. Magnus är den du ska kontakta om du har frågor om fakturor, ert medlemskap, om du behöver avboka dig från någon av våra utbildningar eller om du helt enkelt har en fråga som du är osäker på vem du ska vända dig till. Magnus har mångårig erfarenhet från en rad olika befattningar inom servicenäringen.