Hur gick det för svensk livsmedelsindustri 2020 och vilka trender kommer forma 2021?

Vad gör du den 9 mars kl 10-11? Då deltar du självklart i Livsmedelsföretagens digitala frukostseminarium där vi tillsammans med samhällsanalytikerna på United Minds både summerar 2020 och blickar in i framtiden för den svenska livsmedelsindustrin.

Carl Eckerdal, Livsmedelsföretagen, och Ingela Stenson, United Minds
  • Hur gick det för branschen ekonomiskt 2020?
  • Vilka är de viktigaste konsumenttrenderna som påverkar företagen?
  • Vad kommer företagen satsa på 2021 och framåt?
  • Hur kommer branschen att se ut efter pandemin?

Svaren på dessa frågor och mer får du på vårt digitala frukostmöte den 9 mars. Med ett rykande färskt Konjunkturbrev från Livsmedelsföretagens chefekonom Carl Eckerdal som underlag inleder vi med att blicka bakåt på ett av de mest turbulenta åren i mannaminne. Därefter tittar vi tillsammans med en av branschens mest erfarna analytiker, Ingela Stenson på United Minds, djupt in i spåkulan för att se vilka trender, hot och möjligheter som väntar branschen framåt.

Det kommer vara möjligt att under seminariets gång skicka in frågor som vi i möjligaste mån försöker besvara efter de inledande presentationerna.

Varmt välkommen!

Datum: 9/3

Tid: 10.00-11.00

Plats: Livesändning via Teams (länk skickas ut till anmälda deltagare)

Anmälan: Skicka in din anmälan senast 8/3 kl 12.00 till: daniel.emilson@li.se