fbpx
Hoppa till innehåll

Livsmedelsföretagen kan med sin egen krisexpert erbjuda medlemsföretagen både kostnadsfri akut krishantering och medierådgivning, samt förebyggande krisarbete till rabatterat pris.

Vår ambition är att livsmedelsbranschen ska utmärka sig i transparens och öppenhet, och proaktivt arbeta med att förutse och förhindra kriser genom ansvarstagande, snabba åtgärder och god beredskap. Det kräver förståelse för både medierna och medielogiken, och konsumenternas krav och förväntningar på öppenhet och korrekt agerande.

Fri rådgivning och stöd som ingår i medlemskapet

  • Akut krishantering – rådgivning och strategiskt stöd för ledningsgrupper och krisgrupper
  • Medierådgivning och strategier för mediehantering
  • Medieträning inför kamera för att identifiera, formulera och hitta sätt att uttrycka dina bästa budskap och argument

För akut krishantering och medierådgivning, kontakta vår krishanterare Jeanette Fors-Andrée på +46-708 93 50 07.

Förebyggande stöd i krisarbetet till rabatterat pris

  • Föredrag och utbildning för ledningsgrupper
  • Krisövningar med upptrappat scenario som mynnar ut i en åtgärdsplan med prioriterade områden
  • Krisplan och riktlinjer för kriskommunikation
  • Mediepolicy
  • Medieträning i förebyggande syfte
  • Identifiering av potentiella kriser

Tveka inte att ta kontakt med Livsmedelsföretagen för frågor kring upplägg.

Jeanette Fors-Andrée

Kriskommunikationsexpert

Jeanette arbetar som krishanterare och medierådgivare. Hon lotsar livsmedelsföretag genom potentiella förtroendekriser och förhindrar eller dämpar mediedrev. Det innebär bland annat fri rådgivning för medlemmar, och Jeanette fungerar då som strategiskt och operativt stöd för ledningsgrupper och krisgrupper. Hon tar även fram strategier för kris- och mediehantering och medietränar talespersoner för att säkerställa hållbara budskap och argument. Jeanette har över 14 års erfarenhet av kriskommunikation och mediehantering.