fbpx
Bransch- och arbetsgivarorganisation för livsmedelsföretagen i Sverige Till Avtal 2020 arrow_forward Till Medlemsservice arrow_forward
MILJÖ OCH HÅLLBARHET

Nytt nummer av Framtidens hållbara matsystem

Vad har en politisk färdplan, FoodDrinkEurope, CRISPR, en finsk försvarsminister, proteinvågor, en docent i livsmedelsteknik och LRF:s vd Anna Karin Hatt gemensamt? De är alla med i den fjärde utgåvan av hållbarhetsmagasinet Framtidens hållbara matsystem som nu finns att läsa digitalt och kostnadsfritt.

Livsmedelsföretagens och Heja framtidens hållbarhetsmagasin Framtidens hållbara matsystem skickades igår ut till 300 000 läsare av Dagens Industri. Magasinet är som vanligt sprängfyllt med inspirerande artiklar med livsmedelsföretag som går i bräschen för omställningen till hållbar produktion. Vi presenterar dessutom vår politiska färdplan för en konkurrens- och motståndskraftig svensk livsmedelsindustri. Och du behöver faktiskt inte prenumerera på DI för att ta del av innehållet. Här hittar du den digitala versionen av magasinet.

Här är lite av innehållet:

  • Ett upprop för politiken – Livsmedelsföretagens färdplan
  • Kris i kvadrat – intervju med Dirk Jacobs, vd för FoodDrinkEurope
  • Lantbrukarnas roll allt viktigare – intervju med LRF:s vd Anna Karin Hatt
  • Den finska modellen – intervju med Finlands fd försvarsminister Stefan Wallin
  • Är processad mat skadlig för oss? – intervju med Andreas Håkansson, docent i livsmedelsteknik
  • Förbjuden förädling
  • Intelligenta prognoser
  • Proteinvåg på ingång
  • Och mycket, mycket mer.

Ta mig till magasinet

Trevlig läsning!

Vill du vara med i nästa utgåva?

Kontakta Roland Wiklund på Heja Framtiden på  0736 55 37 86 eller roland@rawcom.se.

infoVi använder cookies för att samla in statistik kring hur webbplatsen används och för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta godkänner du det. Mer om cookies.

Livsmedelsföretagens nyhetsbrev

Vi bevakar svenska livsmedelsbranschen

mail
Prenumerera!

Vårt nyhetsbrev kommer ut 3-4 gånger i månaden och riktar sig till alla med ett intresse för livsmedelsföretagande och den svenska livsmedelsbranschen.