Hoppa till innehåll

Ursäkta röran! Vi utvecklar webbplatsen. Vi ber om överseende med detta. Mejla info@li.se om du vill rapportera ev felaktigheter.

Coronakrisen och arbetsmiljöansvar

En arbetsgivares arbetsmiljöansvar är att förebygga risker för ohälsa och olycksfall och på så sätt se till att arbetet kan utföras i en sund och säker arbetsmiljö. Vad innebär det mer konkret i samband med covid-19 smittan? Här följer råd och tips till dig som arbetsgivare om åtgärder som du kan behöva vidta. OBS! Denna sida uppdateras löpande med ny och reviderad information.

Arbete hemifrån även i höst? Webbinarium och råd från Prevent.

På många företag fortsätter distansarbetet även under hösten. För att ni som arbetsgivare på bästa sätt ska orientera er kring detta tipsar vi om Prevents sammanställda tips och råd samt ett webbinarium på temat som anordnas av Svenskt Näringsliv. För direkta frågor och handfast rådgivning är ni som medlem i Livsmedelsföretagen alltid välkomna att kontakta arbetsmiljöexpert Heléne Eklöf.