Hoppa till innehåll

Ursäkta röran! Vi utvecklar webbplatsen. Vi ber om överseende med detta. Mejla info@li.se om du vill rapportera ev felaktigheter.

Reklamstudenter tävlar om att göra Livsmedelsverkets kostråd mer lättsmälta

På Matdagen den 9 maj kommer det avgöras vilket elevlag från Berghs och Hyper Island som har skapat den bästa kommunikationskampanjen för Livsmedelsverkets kostråd. Lagen kommer att bedömas av en namnkunnig jury och vinnarlaget tar hem en prischeck på 30 000 kr. Livsmedelsföretagen står bakom tävlingen.

”Jag kommer att leda in er i en sensorisk labyrint!”

Temat för årets Matdagen är folkhälsa och en av talarna är Johan Swahn som är doktor i något så ovanligt som sensorisk marknadsföring vid Örebro universitet. Men vad är egentligen sensorisk marknadsföring? Hur kan det bidra till att vi äter och dricker mer hälsosamt? Och vad är det för experiment Johan ska utsätta oss för på Matdagen?

Ny kurs: Att marknadsföra med hälsobudskap och andra märkningsfrågor

Hur kan du använda kostråd och närings- och hälsopåståenden i din marknadsföring? Vad krävs för att få märka med Nyckelhålet? Vad är senaste nytt inom allmän märkning? Det här och mycket mer handlar vår nya kurs om. Ges fyra gånger på fyra orter med start 31 januari. Anmäl dig idag!