Hoppa till innehåll

Ursäkta röran! Vi utvecklar webbplatsen. Vi ber om överseende med detta. Mejla info@li.se om du vill rapportera ev felaktigheter.

Unilever tar globalt grepp om hälsa och välmående

Redan 2010 lanserade Unilever globalt sin hållbarhetsplan Unilever Sustainable Living Plan, där ett av huvudmålen är att hjälpa en miljard människor förbättra sin hälsa. I sitt hälsoarbete vägleds företaget av insikten att mat är både näring och njutning.

Dieter, beteende och hälsoinfluencers i pandemins tid

Svenskarna syn på mat och hälsa är i ständig förändring och svår att överblicka. Vilka dieter är hetast och vilka är på väg att blåsa förbi? Vem är egentligen trovärdigast i mat och hälsofrågor? Och hur har svenskarnas matvanor påverkats av coronakrisens ökade hemmasittande? För att ta reda på detta och mycket mer har branschorganisationen Livsmedelsföretagen låtit analysföretaget Demoskop göra en undersökning bland allmänheten på temat Mat och hälsa, vilken presenterades på en digital pressträff den 4 december 2020.

Journalistseminarium: Hur tolkar man statistik om livsmedelskonsumtion?

Är du journalist eller skribent och jobbar med rapportering om vetenskap, folkhälsa, mat eller dryck? I sådana fall har vi ett perfekt digitalt seminarium för dig den 4 december, som kommer att vara fullt av tips och tricks som gör ditt jobb lättare. Dessutom presenterar vi en rykande färsk undersökning om svenskarnas syn på mat och hälsa.